bananen en heeel veel muggen in Rayong

13 maart 2011 - Rayong, Thailand

Heey lieve allemaal,

Leuk dat jullie steeds weer berichtjes blijven posten, blijf ik ook een beetje op de hoogte!

Na een ongeveer 4 a 5 uur durende trip ben ik vrijdag namiddag aangekomen ergens in een dorpje vlakbij Rayong, waar ik dat vrijwilligerswerk doe. De reis was wel komisch, met veel gebrekkig Engels en heel veel handen en voetenwerk zat ik uiteindelijk in de pick-up car die me richting het vrijwilligerswerk bracht. Ergens midden op de snelweg afgezet, waar Dada (degene die meeste daar regelt) met opwachtte. Toen op het scootertje (ja, met backpack en al) richting het project. Het is allemaal wel wat anders dan ik verwacht had. Het project zelf is nog heel erg in een beginstadium, het is wat land met wat rubberbomen, fruitbomen, kruiden enz. Er is 1 aardig groot huis, waar de vrijwilligers boven slapen en onderin is de keuken en soort ruimte om te zitten. Ik heb daar dus mijn eigen kamertje, dat is wel fijn. Verder is er nog een Canadees stel, dus wel gezellig, en er komt volgende week ook nog een Frans stel. Doordeweeks schijnen we gewoon een beetje te moeten helpen met het land, onkruid wieden en water geven enz. In het weekend (nu dus) gaan we naar een dorpje om kinderen Engelse les te geven, is wel leuk maar die Thaise kindertjes zijn wel druk zeg, pfff ;)

Het is dus aardig relaxt allemaal hier, het werk is niet echt veel dus ik ben gewoon veel aan het lezen, heeel veel bananen aan 't eten (belangrijkste bestanddeel van al mijn dinners hier ;) ) en wordt ik helemaal lek gestoken door alle muggen hier, word er echt gek van! Maarja, dat hoort erbij he, hier op 't  platteland hihi.

Heb wel medelijden met jullie dat het   nog steeds zo guur is in 't kikkerlandje, als het kon had ik het zonnetje even naar julie gestuurd! En annemiek, als je vlucht ergens richting Azie is moet je het me zeker laten weten, kunnen we proberen ergens te meeten! En Alwine, geniet lekker van je daagjes strand nog, Bangkok is zo druk dat je er dan naar zult verlangen!

Nou ik ga weer snel terug naar de kids, het is nu pauze maar het begint zo weer. Gaan we maar een rondje Bingo spelen, vinden ze echt super leuk hier hihi!

Veel liefs en dikke kuss!

1. Zaza:
    Hey lieve Beccie,
    heb net even je verhalen gelezen! Wat een stoere bink ben jij! Toch wel gek in je eentje aan de andere kant van de wereld he? maar op een gegeven moment wil je niet meer anders. Heerlijk om te kunnen doen wat je wilt en lekker te genieten! Wij vliegen morgen naar Thailand, we zij
    n van plan 2 nachten in bangkok te blijven en dan naar het zuiden te gaan, van de zon zee en het strand te genieten. Lea komt daar ook heen als het goed is! Maar misschien komen wij elkaar al eerder tegen! misschien kunnen we ergens meeten als je dat leuk vind! dikke zoen, Zaza en Alexander
  2. Cathy:
    13 maart 2011
    Hmmm, guur weertje hier? Valt wel mee hoor! Myrthe en ik hebben de blaren in de handen van al die ijsjes zaterdagmiddag (het is nu zondagochtend 07.17 uur hier). Super dat optimisme van je, dat ben jij ;-) dikke X en geniet van al die indrukken!
  3. Alwine en Andy:
    13 maart 2011
    Hey Rebecca! Leuk te lezen. Die muggenbeten zijn inderdaad verschrikkelijk, smeer je goed in ivm knokkelkoorts! Die bananen, haha, herkenbaar die komen werkelijk onze neus uit. Ik ga waarschijnlijk (bijna) nooit meer een banaan eten als we terug zijn in Nederland. In Indonesie is het precies hetzelfde met die bananen.
    We zien elkaar, veel plezier daar!
    X
  4. Annemieke:
    Heeej lieverd,

Weet jij wel hoed gezond bananen zijn? haha. Wat naar al die muggen. Misschien vinden ze dat armbandje wat ik aan je meegaf wel vreselijk lekker!
    Ik vind het hartstikke leuk dat je nu middenin het Thaise leven zit. Het is hoe dan ook veel leuker dan wanneer je met 2 miljoen toeristen in een bus langs de toeristische attracties zoeft zonder ooit Thailand echt geroken te hebben. Had je nog wat presentjes voor de kindertjes op school meegenomen? Ze vinden alles prachtig wat je voor ze meebrengt he?
    Hier gaat het goed meis. Het weer wordt steeds beter (ja...maandag schijnt het hier 16 graden te worden!!). Heb ik heel veel papierwerk en andere voorbereidende klussen te doen voor de KLM en wacht ik met smart op de verhalen van Tjade die morgenochtend weer terugkomt uit de US. Dikke kus en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal en uiteraard foto's!!!! Dikke kus en ik denk aan je, Miek
  5. Iuno:
    Hee becca!
    Jeetje zeg het is zo'n raar idee dat jij daar zo helemaal op jezelf bent! kan er nog niet echt aan wennen. Maar met je mooie verhalen kan ik wel een beeld krijgen hoe het voor je is! En fototjes zijn altijd leuk om te zien! wordt je ook al een beetje bruin of is t misschien te heet om in de zon te zitten? Alles wat je nu schrijft ga ik allemaal opslaan en ik krijg al steeds meer zin om naar je toe te komen in juni! dit is al een soort voor-genieten voor mij ;)
    Nou lieverd, ga lekker zo door daar en ik zie wel weer een berichtje verschijnen! Oja en veel groetjes van hier bij mij thuis.
    xxx
  6. Max:
    Hee lieve kanjerr(L)
    K ben blij om te horen dat je reis naar je nieuwe bestemming allemaal goed is verlopen:)! Wat zal je veel mooie en leuke dingen hebben gezien onderweg en zal je de afgelopen dagen lekker gegeten hebben zeg;) K moest best lachen toen k de titel van je nieuwe post las ' Bananen en heeeeeel veel muggen:P', en zie k je de hele dag al met een vliegenmepper bananen plukken.. Helpen de bandjes van mams niet eigenlijk, of vinden die Thaise bloedzuigertjess dat allemaal juist heerlijk?

Lieverd, k vind het een heel fijn idee om te weten dat je daar nu lekker zit en lekker bezig bent met de dingen die je allemaal graag wilt doen:) Het is daar vast heel erg mooi en zorgen de mensen daar ook goed voor je.. K zie het eigenlijk wel helemaal voor me hoe je daar les geeft aan allemaal van die lieve kleine thaise kindertjes en ze genieten van hun nieuwe lerares Engels:) K ben erg trots op je schat en hoop dat je dat dan ook goed onthoudt(L)

Hier gaat het allemaal nog gewoon z'n gangetje en veranderd er niet heel erg veel lief.. Het lijkt net of we hier in Nederland elke dag aan een ritme vast zitten en er weinig vooruitgang geboekt wordt, waardoor jij nu juist met grote stappen vooruit zal gaan:) Je leert vast heel veel schat en zie je elke dag nieuwe en onvergetelijk mooie dingen! Het is hier trouwens wel best lekker geweest de afgelopen dagen en beloofd onze Piet Paulusma dat het hier allemaal wat beter zal gaan worden!! Laten we het maar hopen haha.. Verder heb k de afgelopen dagen lekker genoten van de zon en ben ik gister met brian a'dam even in geweest om te gaan shoppen:) Een dag lang shoppen is niet voor alle mannen weg gelegd lief dus hebben we daarna even genoten van een biertje en lagen we om 11 uur al in ons bedje.. Het was geslaagd en ben ik net weer thuis aangekomen!

Lieff, het gaat hier erg goed met me en doe ik veel leuke dingen:) Ook spreek ik je fam en had ik je paps vandaag nog gezellig aan de lijn. Wel zal er geen dag bij me voorbij komen waarin ik niet aan jou denken zal..(A) Overal waar ik naartoe ga en ben, ben jij heerlijk bij me en zorg je ervoor dat k met een big smile in slaap val:) Door de reis die je nu maakt zal je veel sterker worden en veel leren. Ook door jou reis ben ik er nu achter dat je op zo'n afstand nog steeds een heerlijk gevoel op me geeft en me laat beseffen dat je een onvergetelijke liefde voor me bent(L) Geniet van het weer en de kidzz om je heen.. Geniet van de tijd en de gezelligheid die je daar hebt,.. En dan.. Komt alles goed right en ben ik hier heel erg gelukkig;)

Dikke kuss& Heel veel liefss
    Ik hou van je<3
    Max
  7. Dieuwertje:
    Hee becca,
    Grappig hee dat het allemaal toch weer anders is dan je verwacht. Ik stuur maar even een kort berichtje, want je hebt genoeg te lezen hierboven.. Maar ik stuur je binnekort even een mailtje om je op de hoogte te stellen van de spannende verhalen van hier..en nog de groetjes van Jelle
    Dikke kus lieve becca
  8. rebecca:
    16 maart 2011
    Wat goed om te horen dat jullie ook een beetje lekker weer hebben in Nederland! Echt raar idee zo, dat het leven in Nederland gewoon door gaat zoals altijd..maar @zaza, lijkt me leuk om te meeten, ik ben sowieso de 7de in Bangkok, (als lea en jordi er ook zijn), maar daarvoor weet ik nog niet zeker of ik er zal zijn. Maar we houden contact en zie jullie dan sowieso wel de 7e, ben erg benieuwd naar jullie verhalen!
    En @ annemiek, de armbandjes hebben wel een beetje geholpen, 1 middagje had ik het gevoel dat ze me minder lekker vonden hihi. maar ik raak er wel een beetje aan gewend, al die muggen. Verder heb ik inderdaad wel echt het gevoel alsof ik heeel gezond wordt hier, al die bananen en vaak ook mango's, vind ze (nu nog wel ) ergg lekker :D
    Maar ik denk dat ik pas over een weekje wat foto's kan plaatsen, hier hebben ze niet echt iets ervoor dus zal moeten wachten tot ik naar ko samet ga, dat zal waarschijnlijk volgende week donderdag zijn.

Lieve groetjes terug aan iedereen en dikke kus!!
  9. rebecca:
    16 maart 2011
    ooh ja, alwien, hoelaat vliegen jullie precies weer terug? ochtend, middag of avond? hoe dan ook, we gaan zeker meeten, wil al jullie verhalen horeen :D

dikke kuss, je zussie
  10. Hetty:
    Hee lieve Rebecca!

Ontdek nu pas je reislog! Je bent al helemaal ingeburgerd, zie ik. Met muggen en al. Je jeukbulten stevig inwrijven met tijgerbalsem helpt.
    Ik vind je hartstikke stoer, dat je dit alleen onderneemt.
    En dan straks gezellie met L+J+Z+A.
    Ik zal Margarita bellen, dan kunnen we elkaar bijstaan in het missen van onze bloedjes van kinderen.
    Ik hoop dat je heerlijk geniet. Veel plezier!

Dikke kus,
    Hetty